Ana goes Argentina!

Universidad!

Hooooooooooi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, niet? Dat realiseerde ik me net pas, toen ik niet meer wist hoe ik in moest loggen op mijn eigen weblog. Beetje confronterend, maar het is gelukt.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en dat alle regen en windhozen jullie niet al te depressief hebben gemaakt. Dit is namelijk telkens het eerste wat ik meekrijg van het Nederlandse front. 1906.. zal het niet meer vergeten helaas.

Hier het tegenovergestelde!Het voorjaar is begonnen (nog niet helemaal officieel) en het is heerlijk weer! Elke dag een strakblauwe lucht en een graadje of 15 tot 20.. af en toe hoger! Dit betekent dus 'hemdjesweer' (voor mij, niet voor de Argentijnen, die hebben het koud). Dus ik ben dagelijks te vinden op het terras van de Uni. Jawohl, het terras.

Naar deuni gaanis intussen al niet meer zo spannend als in het begin. De eerste lessen was ik ontzettend zenuwachtig en liep ik als een gestressd aapje naar mijn lokalen te zoeken, maar nu ik doorheb dat de leraren ook gerust een half uurtje later aan komen kakken ben ik ook wat rustiger geworden. Het gaat goed! Kan alles goed volgen, ben al erg goed geworden in aantekeningen maken in het Spaans en houd opzich alles wel redelijk bij. Het klinkt misschien makkelijk, aantekeningen maken in het Spaans aangezien je lessen in het Spaans zijn, maar dat is het dus niet. Want om een of andere reden dacht ik wel gewoon in het Nederlands. Dus dan staan ze iets uit te leggen.. jij vertaalt het in je hoofd naar het Nederlands, en dan moet je het opeens weer in het Spaans op gaan schrijven. Nu zit ik meer gewoon in de schrijf-mode in de les, schrijf ik alles gewoon HOP op wat ze zeggen en dan gaat het een stuk sneller en makkelijker. Ik volg nu vier vakken: 3 journalistiek en 1 Spaanse cursus. Ben helaas niet helemaal met vlag en wimpel geslaagd voor mijn Spaanse test (wát een verrassing) en moet dus nog wel verplicht Spaanse lessen volgen. Dat houdt in dat ik maandag vrij ben, dinsdag langer op de uni zit dan gezond is voor wie dan ook, woensdag anderhalf uurtje les heb, donderdag vrij, en vrijdag pakken we ook nog gewoon even een lesje mee. Gewoon omdat het kan ;). Vrij chill allemaal dus, maar ik moet wel drie keer zoveel moeite in de essays steken dan een Argentijn, dus zo weinig doeik ook weer niet.

De uni is heel mooi en groot en de leraren/professoren (voor ieder wat wils) zijn erg lief voor alle hulpeloze internationale studentjes die de bomen door het bos niet meer zien. M'n medestudentjes zijn ook erg leuk.. heb alleen nog geen supermegavriendschappen gesloten. Werkt toch allemaal een beetje anders hier en moet nog even uitvogelen HOE het dus precies werkt.

Naast het studeren ben ik een groot deel van mijn tijd kwijt in de bus en aan tafel. Als een echte die-hard Argentijn. En ik ben uiteraard naar Racing geweest, het voetbalteam van Lucho. Was onwijs gaaf.. ik me ook helemaal uitgedost in allemaal blauwe kleren en heb al een paar liedjes onder de knie! Weet niet wat ik leuker vond, naar het veld kijken of naar de tribunes waar iedereen stond te springen alsof ze in de pit stonden.

Uuuuund jetzt.. Wat kan ik nog meer toevoegen aan mijn 'Argentina's next top Blondie'-lijst? Tango!Heb met Soofje een tangoles genomen! In een mooie oude milonga waar iedereen lekkerzat te borrelen in het halfdonker met kaarslicht, heb jein het midden een grote dansvloer waar je af en toe wat aanwijzingen krijgt en dan meteen groep het gaat proberen. Ik en Soof waren samen,dus we moesten telkens wisselen van man-vrouw positie(beetje ingewikkeld), maar ik denk datwe het toch redelijk goed hebben gedaan. Morgen weer! Op een gegeven moment kwam er een mannetje aan om met mij te dansen, maar toen hij doorhad dat ik het dus niet kon was hij binnen 10 seconden weer weg. Watje.

Heb ook een salsales gedaan, was ook leuk! Moeilijker dan ik dacht. Dacht dat het lang leve de lol met de heupjes schudden zou zijn. Niet dus.. dus daar ben ik ook nog wel even vaste klant.

Als afsluiter heb ik nog een kleine observatie, haha. Ik moest gisteren een stukje lopen om naar een café'tje hier in de buurt te gaan. Het is maar een klein stukje, maar door alle auto's enstoplichten duurt dat dus best wel lang. Dus wat doe je? Als je op een kruispunt staat waar je eigenlijk rechtdoor wil, maarhet licht is rood, maar om naar rechts over de steken is het licht wel groen, steek je vast naar rechts over, want over een paar blokken moet je dat toch doen(als je dus inderdaad aan de andere kant van de straat moet zijn) en dan kan je daar verder wachten om over te steken, scheelt weer een beetje tijd. En ik merk nu dus dat ik nuzo gewend ben om het groene licht te zoeken en die kant op te lopen, dat ik dus gewoon straten inloop waar ik helemaal niet moet zijn. Maar het licht was groen. En dat scheelt tijd. Liep dus gisteren helemaal ergens anders en het duurde ook echt een tijdje voordat ik het doorhad. Groene stoplicht verslaving... Komt wel goed. heb je vast wel een middeltje voor hier.

Dat was het weer en ik zal wat foto'tjes toevoegen van de afgelopen tijd!

Heel veel liefs!

Reacties

Reacties

marley

Hee An!

Het klinkt net als eeen gewoon leven;)! school en leuke dingen doen!
gelukkig is het alweer bijna januari;)!

xxxxx

Elsbeth

Hee Ana! Leuk dat je het zo naar je zin hebt! en heel knap dat je de lessen in het Spaans volgt zeg! Veel plezier, groetjes Elsbeth

Tanja

Fiekie wat cool weer allemaal!!! tango erbij...lijkt me ook leuk om mee te pakken...
Nog drie weekjes..jihaaaaaa
xxxxx

eddie (jetje) (anne-jet:P)

naaa!
alles D?
hier alles goed!!!!!!
nice story telling girl!!!!
mis je wel hoor!

kijk uit naar t volgende verhaal!
liefs

Bea Veldhuizen

Hoi Ana en Luciano,

Wat een genot om dit reisverhaal te lezen, laat staan om deze reis ook te maken. Ik dacht dat je naar de universiteit gegaan bent om spaans te leren Ana maar het lijkt er op dat je ook een graantje duits meepakt. Nu wonen er in Argentinië veel, van origine, Duitsers en komt mij het niet vreemd voor. Verder maak ik mij geen zorgen om jullie; genieten en alles proeven wat het 'rijke' Argentijnse leven jullie te bieden heeft. Zo zag ik , naast een heerlijke bbq vleesschotel , het avontuur in een prachtige natuur en andere cultuur, de versmarkt met overheerlijke vruchten, de Zuid-Amerikaanse dans en, ik kan het niet zien maar wel proeven, de liefde!
Lieve mensen, geniet van dit alles en bovenal van elkaar, Bea

Over enkele dagen is het 19 september, kost mij weer een kaarsje.

Deirdre

Wat leuk om weer een berichtje van je te lezen! Ik vond het ook super om je huisje te zien laatst op skype!! Haha, dat groene stoplicht verhaal is leuk!
Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben inmiddels weer aan het werk. Wel weer wennen na 6 weken doen waar je zin in hebt, laat naar bed, uitslapen, veel wijntjes drinken e.d... Dat laatste hou ik er maar een beetje in, haha.
Het duurt ook niet meer zo lang totdat Marianne en Ron bij je komen. Wordt vast gezellig.
xxx

Will

Banananana!! Heerlijk verhaaltje weer! I want more!! Doe je de groetjes aan iedereen daar? Besos!

Robert

leuk leuk

Mamaaaa

Lieve An, die cursus journalistiek doet je goed, het schrijven gaat je steeds beter af (ook al doe je het niet vaak meer...maar je kunt het zo leuk en goed)! Verheug me er enorm op om je over 1,5 maand te zien, joepie! Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!