Ana goes Argentina!

CocoLoco's, palmbomen en biefstuk..

Lieve vrienden, familie en vage bekendendie toevallig nog in mijn maillijst staan (voor deze laatste groep: volgens mij kan je je ergens op deze pagina vrij gemakkelijk afmelden ;))!!!

Mijn eerste berichtje op mijn reisblog! Ik herinner me erg goed dat mijn verhalen twee jaar geleden ietwat lang waren en dat ze af en toe wat geklaag als gevolg hadden. Dit verhaal zal niet zo lang zijn, aangezien ik niet zo veel doe haha, maar zet je maar vast schrap voor de verhalen die nog komen!

Ik zal bij het begin beginnen. Drie weken geleden heb ik een zonnig en warmNederland vervangen voor een koud en regenachtig Buenos Aires. Ik weet niet hoe het nu in Nederland is, ik weet alleen dat het hier nog steeds koud is, maar gelukkig was de regen alleen iets van de eerste nacht. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het hier zo koud zou zijn. Lucho had me natuurlijk wel verteld dat het koud was, maar hij liep met een trui en een lange broek door Amsterdam, terwijl de rest van de bevolking in korte broek en met opgerolde mouwen rondhuppelde. Ik dacht dus dat het een 'cultureel' puntje was. Niets cultureels, het is echt retekoud in Buenos Aires. Overdag 10 graden en 's nachts 0.. en dan met een wind van hebikjoudaar.

Het was zo fijnom Lucho weer te zien!Ik kwam helemaal vies, moeen bezweet het vliegtuig uit (opfrispogingen tevergeefs) en Lucho stond heel lief met een bosje bloemen bij de gate te wachten. Het was niet helemaal eenGrenzeloos Verliefd momentje, omdat ik in het vliegtuig een lens was verloren en niet kon besluiten of het nu beter was om scheel, met 1 lens in te lopen, of blind, zonder lenzen. Besloot dus scheel, met 1 lens in te gaan (was ook erg leuk bij de douane. want ik stond in de verkeerde rij enz).. maar alles is goedgekomen enwe zijn gauwde auto ingestapt eneen uurtje later kwamen we aanin mijn 'nieuwe huis'. Was hier één keer eerder geweest (in de logeerkamer, jawel), maar kon me dat nauwelijks herinneren. Het is een supermooi appartement, negen hoog in een (volgens mij, maar wat weet ik) centraal deel van Buenos Aires. De eerste twee dagen heb ik een beetje uitgepakt en een ontdekkingstocht ondernomen door de kastjes van het huis, om vervolgens op de derde dag mijn koffer weer in te pakken: DOMINICAANSE REPUBLIEK, HERE WE COME! Naar de reacties van sommigen van jullie had ik dit blijkbaar niet aan iedereen verteld hehe. Met Lucho's ouders, zus en haar vriend zijn we een week naar een resort geweest op de Dominicaanse republiek en daarna hebben we nog een driedaagse tussenstop gemaaktin Panama City.

Dominicaanse Republiek: WAUW! We zaten op een piepklein eiland voor de kust met haaaaaaagelwitte stranden en doorzichtig water en palmbomen die boven je hoofd van links naar rechts zwaaien, zo mooi! Ik moest erg wennen aan het resortgebeuren, is niet echt helemaal mijn ding, maar goed, na alle gratis hapjes en drankjes ontdekt te hebben, heb ik me erbij neergelegd ;). Onze dagen bestonden uit vrij vroeg wakker worden, het hele ontbijtbuffet leegeten, kiezen tussen strand en zwembad, kiezen tussen lunchbuffet en snackbar met kreeft, kiezen tussen Cuba Libre en CocoLoco en nog 100 flessenbij de strandbar, kiezen tussen zwemmen of slapen op de strandstoel, kiezen tussen snorkelen en de HobbyCat, jeetjemina wat een keuzes! En dan waren we pas op de helft van de dag =p. Ik zal wat foto's posten zodat jullie kunnen zien HOE mooi het was.Aan de andere kant van het eiland was nog een klein strandje waar je heen kon lopen en dat was het strand waar de reclames voor Bacardi zijn opgenomen haha. Bizarr. En het aantal toeristen viel reuze mee! Af en toe kon je gewoon helemaal alleen op het strand zitten en dan zie je pas hoe mooi het eigenlijk is.

Onze kamers waren ook bizar mooi en groot. Enorme hemelbedden en jacuzzi's in de kamers.. Wel een beetje uitkijken, want op een avond wilde ik mijn schoen aantrekken en ik voelde wat bij mij teen. Kroop er opeens een huge ass duizendpoot uit. Supersmerig, arm beestje, heb de rest van de week met een slipper in mijn hand onder het bed en de banken lopen gluren. 's Avonds hebben we een beetje gechilld bij de bar, uit eten geweest (allemaal soorten restaurants in het resort zelf), en getennist. Op dag 3 had ik al een halve hersenschudding door de fijne potjes tennis. Het leek ons een goed idee om te gaan dubbelen metLucho's zus en haar vriend. Maar het is heel erg heet en je bent zo aan het zweten en op een gegeven moment slaat Lucho een bal en het was alsof ik voelde dat er iets ging gebeuren, dus ik draai mijn hoofd richting Lucho en zie zo in slowmotion het racket naar me toevliegen. Het was helaas niet slowmotion genoeg, dus BAM! Knoerthard tegen mijn hoofd, ik plat op de tennisbaan.'Aaah Ana, kom op, morgen kunnen we hierom lachen' haha, ja dat is niet iets wat je wilt horen als je K.O. opde grond ligt metwitte flitsen door je hoofd.

Verder moest ik even wennen om alles de hele dag gezellig met z'n allen samen te doen, in het Spaans, met de volumeknop VOL opengedraaid. Maar daar heb ik me ook vrij snel bij neergelegd. Besloot dat Bacardi Beach geen plek is om te klagen ;). En toen Panama! Panama City is heel heel erg mooi! Het heeft een modern deel, met wolkenkrabbers en alles erop en eraan, maar het mooie gedeelte is het historische centrum. Ik ben nooit in Havanna geweest, maar iedereen zei dat het heel erg op Havanna lijkt. Ik geloof ze op hun woord. Allemaal gekleurde huisjes en lieve straatjes. En toen opeens reden we met Carlos, de vriendelijke taxichauffeur, op de Puente de las Americas. Vroeger de enige verbinding tussen de twee delen! Nu dacht ik: dat is gek, dat is toch bij het Panama kanaal? Ja, we waren dus bij het Panama kanaal. Had ik niet door. Dit is een goede sfeerimpressie van de hele vakantie trouwens. Ik versta, als ik me concentreer, 80 a 90% van alle gesprekken. Maar je bent op vakantie, je concentreert je niet, dus dan versta je opeens maar 50%, misschien zelfs maar 30 als je gewoon helemaal stopt met luisteren zoals ik. En dan sta je opeens aan de rand van het Panama kanaal, te kijken naar eentientonnerschip uit Japan met 300.000 auto's, die zich langzaam door een minisluis aan het persen is.Ik moet toegeven, verrassingen alom deze vakantie. Foto's in de bijlage ;)

En toen was de vakantie over, en gingen we weer naar 'huis' haha, volgende vakantie voor mij! In Buenos Aires heb ik nog niet zo gek veel uitgespookt. Het heeft me twee dagen gekost om uit te vinden hoe de wasmachine werkt en twee dagen om uit te vinden waar de dichtsbijzijnde supermarkt is.. Ik slaap er veel, ben de hele dag moe.. en loop een beetje rond om alles te ontdekken. Vandaag een prullenbak gekocht, verder niets. This is what I do =).Telefonisch ben ik ook inmiddels bereikbaar! Mail me even als je mijn nummer wilt hebben, want deze weblog gaat naar erg veel mensen en het bevalt me eigenlijk prima dat ik in al deze tijd nog maar 2 smsjes heb gehad haaaaaaaaa.

Feestjes en borrels hebben we al wel veel gehad! Al vrij veel familie en vrienden ontmoet, maar volgens mij ben ik nog niet eens op de helft, hemeltjelief. Spreek erg goed Spaans met een borrel op, dus heb besloten dat dit de beste geledenheden zijn om mensen te ontmoeten. De etentjes komen later wel ;). Lucho is af en toe ('de hele dag') aan het werk en ik loop een beetje in en uit, het moment uit te stellen dat ik mijn Spaanse boeken opensla en toegeef dat ik nog lange niet klaar ben voor de uni. 20 dagen heb ik nog om het bij te spijkeren, en ik zeg: mañana =D. Spendeer ook een vrij groot gedeelte van de avond achter de tv, 'studerend'. Lucho heeft alle filmkanalen, en het is dus erg leerzaam voor mij om de film in het Engels te kijken met Spaanse ondertiteling.. hehe.

Ik wil jullie nog veel meer vertellen, bijvoorbeeld hoe onwijs lekker het vlees hier is en hoe onwijs mooi de mensen hier zijn, en hoe 'anders' de mensen ook wel zijn, maar ik denk dat ik nog iets meer tijd nodig heb om over deze dingen goede conclusies te trekken ;). Dus, dit was het!

Hoop dat ik jullie niet heb verveeld, moet misschien volgende keer met een structuur op papier beginnen haha!!

Heel veel liefs! Besos!!

P.S. Oh ja haha, dat is misschien nog wel leuk om even te vertellen. Vond het zo grappig om te zien dat stelletjes hier veel beschermender en bezitteriger zijn naar elkaar toe, maar je wel gewoon random mensen op hun wang kust en omhelst als je ze net ontmoet. Heb meerdere malen geprobeerd deze tegenstelling uit te leggen, maar dat ging er niet in.. ;)

Reacties

Reacties

Kay

Lieve Ana,

Dit klinkt allemaal heeel goed! Vooral het feit dat je lekker weinig uitvoert, hebt je ook wel verdiend na zo hard werken! Ik mis je wel hier hoor!
Genieten jij en ik wacht met smart op je nieuwe verhaal!

xxKay

Claire

Hey Ana,
wow, dat klinkt als een droomreis; dominicaanse rep., panama en nu: Buenos Aires!!! Kom je een keer langs in Rio? Ik nu ook aan studeren/nietsdoen haha! Over 3 wkn komen mams&paps langs en gaan gaan we met z'n vieren toeren: Iguazu&pantanal!!!! Succes met alles!!!
Bjs,
Claire.

Almer en Fleur

Eu An, had Almer de helft voorgelezen maar ben nu maar gestopt... Droge keel!!! ;) Klinkt echt heerlijk! Ga morgen de rest van j verhaal lezen! Gr. aan Lucho! Kiss

Monique

He An, wat een verhaal alweer, ik dacht dat je het kort zo houden ?! !!! Het leest wel lekker weg en het ziet er allemaal super uit !! Veel plezier en succes met je studie. Bljven je volgen XXX

Tessa

Haaai Ana!
Super leuk verhaal :D Ik ben zelf net een week aangekomen in Nieuw-Zeeland en het klinkt me (behalve die relaxte tropische uitstapjes waar ik super jaloers op ben :P) erg bekend in de oren! Lekker niets doen en een beetje wennen aan alles! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!
Veel liefs, Tessa

Sybrich

Hee lieve schattieee!
haha ik lach me helemaal kapot om je verhaal! Klinkt overigens super goed, en die foto's!!! Jaloersmakend, heerlijk! Je hebt het verdiend, geniet er lekker van!
xx

joscelyn

klinkt heerlijk!!! top!!!! x

marley

Hee lieve an!
Klinkt fantastatsch! Ik ben benieuwd naar je volgende ' korte' verhalen! Mail me ju nummer maar even darlinggg!!
Dikke kus!

Brenda

Wat geweldig allemaal Ana!
"Sterkte" met je Spaans en voor later succes met je studie.

Tanja

Fiekie!!! Sounds amazing!!! Geniet er lekker van... die mooie mense, feestje en Lucho! Ben ook in Panama geweest, heel gaaf! Kan niet wachten tot het oktober is.... moet nog boeken want helaas is mijn baan geeindigd.. dikke kus Tanja

Willemijn

wooooooooooooow an. klinkt echt te gek , zo jaloerss !!!! haha ook echt te grappig wat je allemaal schrijft. ben benieuwd naar de fotos van de beach , hier regent het toch maar de hele tijd grrrrr .. dikke kusss succes en plezzieer!!!!!

Will

Banana!!! Wat een heerlijk verhaal, ik leef helemaal met je mee terwijl ik dit lees in in de Coffee Company in rainy Amsterdam. Hoef niet te vertellen dat ik groen van jaloerzie ben, cuz that's obvious! Geniet onwijs van je tijd in BA, samen met Lucho en de rest vd gang. Enne, stuur mij es dat recept door van hoe je een CocoLoco maakt, it's sounds delicious! Dikke beijo, Will

Mamaaa en RON

Lieve An, wij zijn niet zo goed in dat coole online reageren terwijl iedereen meeleest......:)). We hebben genoten van je (niet zo lange??) verhaal, het schrijven ben je nog niet verleerd, ga zo door! We missen je hier.
Tot skypes, hele dikke kus van ons beiden

Marije

Skattie! Wat een leuk verhaal haha klinkt goed allemaal..!! Op zeeer korte termijn ontvang je een uitgbreide mail van mij in je mailbox oh enneh.. ik wil je nummer...! ;-) Geniet en dikke kus!

Florance

Grappige verhalen worldwide! Kijk uit naar de volgende!
Dikke kus :-)

Bea

Lieve Ana, genoten van jouw verhaal. Al lezend werd ik overvallen door een gevoel wat mij de laatste tijd vaker overvalt: jaloezie, geen prettige eigenschap, ik weet het, maar dit is zo'n unieke ervaring die je nu opdoet. In het bijzijn van je grote liefde. Jouw kennis van het Spaans zal zeker beter worden (als deze al niet zo goed is volgens jou) naarmate je langer daar bent. Het grote voordeel, wat dat betreft , is dat je niet snel kunt terugvallen naar het Nederlands. Ga zo door en probeer zoveel mogelijk te zien van Zuid Amerika, maar jou kennende zul je dat ook zeker doen.
Lieve groet, ook aan Luciano en zijn moeder en pas op jezelf, Bea

Marie-Claire

Liefje!! ik geniet van je zonnige verhaal in het momenteel grijze en winderige Nederland! genieten =D zo te zien zit het wel goed met jou daar! ik ga je gauw even uitgebreid mailen! en ik zou ook gaarne je nummer willen natuurlijk! Dikke kus!

Diaan

nummerrr ! (of skype )

Robert

Heey ana!

Het duurt dan even, maar natuurlijk lees ik je verhalen!! Stuur maar snel weer meer en ook hele leuke foto's! Zondag even skype daten oid?? Heb je trouwens al een argentijns nummer?

Groetjes daar!

Kus,
Robert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!